Van website tot drukwerk

 

Over Ruimteschepper

Ruimteschepper is een netwerkorganisatie van circa 80 ondernemende en zelfstandige Geo-professionals in de GIS en Geo sector. Het hoofddoel van Ruimteschepper is marktbewerking en het delen van kennis. Er worden veel kennis-gerelateerde evenementen georganiseerd door hen. Ook is Ruimteschepper op veel branche evenementen actief aanwezig.

Het einddoel is het uitvoeren van projecten, leveren van advies en het inzetten van Geo-professionals binnen de overheid en private sector.

Ruimteschepper is een van de eerste opdrachtgevers van Blanksma & Blanksma en zijn dat nog steeds. Daar is Blanksma & Blanksma uiteraard heel blij mee.

Ruimteschepper logo - DonkerHet doel

Ruimteschepper positioneert professionals en daarvoor zijn goede individuele- en teamfoto’s nodig. Deze foto’s zijn veelal door Blanksma & Blanksma gemaakt op of bij evenementen van Ruimteschepper. Op deze manier hoefden de mensen niet naar Den Bosch te komen. Om het totaalpakket af te maken en de tijd en kosten zo optimaal mogelijk te benutten, heeft Blanksma & Blanksma meteen video’s van de evenementen geschoten en werden er interviews afgenomen. Daarnaast heeft Blanksma & Blanksma ook veel van het drukwerk gemaakt en de website vernieuwd.

De sfeer

De website wilde Ruimteschepper graag modern, maar ook niet té modern hebben. De foto- en videoproducten mochten wel zakelijker en moderner. De producties moesten wel bij de huisstijl passen en de (team)foto’s dienen professionaliteit, uniformiteit en eenvoud uit te stralen.

 

De aanpak

Een uitdaging voor het maken van de teamfoto’s was dat het personeel uit heel Nederland komt. Dit heeft Blanksma & Blanksma opgelost door op locatie bij de evenementen te fotograferen, veelal gebruik makend van een mobiele studio. Hierbij is rekening gehouden met de wens dat de foto’s professionaliteit en dezelfde sfeer uit zouden moeten stralen, ongeacht de locatie waar ze geschoten werden.

Ruimteschepper was niet tevreden met de website die ze aanvankelijk elders hadden laten ontwikkelen. Deze heeft Blanksma & Blanksma overgenomen van de vorige partij en verbeterd.

Het maken van de video’s zijn altijd weer interessante cases omdat de materie specialistisch en redelijk zwaar is, terwijl de kijker geboeid moet blijven. Voor Blanksma & Blanksma is het een leuke uitdaging om de video’s interessant, maar niet langdradig te maken. Door een specifieke manier van filmen hebben we bereikt dat de kijker langer nieuwsgierig blijft en de video dus aantrekkelijker wordt.

Diensten-no-tekst

Ruimteschepper-Portretten-12-Blanksma&Blanksma

 

Het eindproduct

Blanksma & Blanksma heeft de volgende producten geleverd:

  • Flyers
  • Brochures
  • Roll-Up banners
  • Autobelettering
  • Promotiegoederen (van pepermuntrol tot statafelrokken)
  • Website
  • Huisstijl foto’s

  • Team foto’s
  • Grote standbanner (5×3 meter)
  • Evenementen foto’s
  • Evenementen video’s
  • Promotie video’s
  • Interviews
  • Training (Adobe programma’s)

In de toekomst zullen er nog meer evenementregistraties volgen. Blanksma & Blanksma gaat door met het schieten van foto’s van nieuwe leden van het collectief, het ontwikkelen van presentatie-templates en we spreken ook al over animaties en e-learning videao’s.

 

De totaaloplossing

Dat een langdurige samenwerking zijn vruchten afwerpt, blijkt uit het feit dat Ruimteschepper inmiddels met een vaste fee werkt waardoor ze personeel van Blanksma & Blanksma standaard kunnen inzetten wanneer zij dat nodig hebben. Door de intensiev samenwerking heeft Blanksma & Blanksma een goed inzicht en begrip gekregen in de GIS en Geo sector, waardoor we Ruimteschepper extra van dienst kunnen zijn door deze kennis te vertalen naar beeldmateriaal. Daarnaast zit er een dag in de week een marketingmedewerker van Ruimteschepper bij Blanksma & Blanksma op kantoor en kunnen wij zo vanuit onze expertise meedenken om tot de beste eindproducten te komen.