Lead generatie & Branding

 

Lead generatie F-Secure

F-Secure is een groot Europees cybersecuritybedrijf dat bedrijven en consumenten beschermt tegen allerlei cyberdreigingen, van ransomware besmettingen tot cyberaanvallen. De bekroonde producten van F-Secure worden over de hele wereld verkocht door ruim 200 operators en duizenden wederverkopers.

F-secure

Het doel

F-Secure kwam naar Blanksma & Blanksma toe met de vraag of wij ‘iets met foto’s’ konden doen op een beurs. Natuurlijk kunnen we dat, maar wat is het doel? F-secure wilde graag leads genereren en waren op zoek naar een manier om e-mailadressen te verzamelen.

 

FOTO-PORTRET-F-Secure-2014-4_Blanksma&Blanksma

De snelle oplossing

Omdat deze aanvraag vrij last minute was, kwam Blanksma & Blanksma met het idee om LinkedIn foto’s te maken op het partnerevent van F-Secure. Bezoekers die een foto hebben laten maken konden hun e-mail achterlaten om de foto te ontvangen. Zo heeft F-Secure de gegevens en het recht contact te zoeken. F-Secure kon op deze manier haar partners ook verrassen met een waardevol en bruikbaar partnergeschenk.

 

Het volgende jaar

Het jaar erop was de vraag hetzelfde, maar het moest natuurlijk wel boeiend blijven. Het projectteam van Blanksma & Blanksma heeft hier een nieuw concept voor bedacht. Met een green screen constructie konden prospects live in vooraf geselecteerde situaties geplakt worden. De geselecteerde situaties varieerden van een grappige achtergrond tot professioneel. De stand werd voorzien van een grote green screen oplossing met flitsset. De beursbezoekers konden door middel van een scherm meekijken hoe één van onze specialisten aan het werk ging in Photoshop, wat zorgde voor veel reuring op de stand. Beursbezoekers bleven daardoor staan om te kijken wat er gebeurde, waardoor de prospects eenvoudiger aanspreekbaar waren voor de F-Secure medewerkers. Ook bij dit concept lieten mensen achteraf hun e-mail achter om de foto opgestuurd te krijgen. Voor F-Secure betekende dit wederom een perfect contactmoment om meer informatie op te sturen dat vervolgens opgevolgd kon worden.

2F-Secure - Greenscreen-167 2

F-Secure - Greenscreen-018 2

F-Secure - Liquify 4
Vernieuwing

Het laatste door Blanksma & Blanksma bedachte concept is ‘liquefying’. Hierbij worden er foto’s gemaakt van mensen, die vervolgens live in Photoshop omgetoverd worden naar een karikatuur. Zo zet Blanksma & Blanksma iedere keer weer haar beste beentje voor om mee te denken aan de best mogelijke oplossing waarmee jouw klanten geboeid worden en blijven.

 

 

Branding MSI

MSI (Micro-Star International) is een producent van moederborden, notebooks, tablets, grafische kaarten, pc’s en all-in-one pc’s. Met meer dan 13.500 werknemers en operationeel in meer dan 120 landen is het een grote speler op de IT, en vooral de gaming markt.

 

Het idee

Bij de introductie van nieuwe gaming notebooks, videokaarten en moederborden, wilde MSI er voor zorgen dat het evenement en het merk langer zou blijven houden. Na gezamenlijk overleg zijn we gegaan voor het schieten van live foto’s in een militaire setting. Voor een militaire setting werd gekozen omdat MSI op dat moment militaire componenten promootte. Voor degenen die op de foto wilden was er kleding beschikbaar en twee man in vol uniform zorgden ervoor dat deelnemers van de vloer naar de stand gehaald werden.

 

Branding

De gemaakte foto’s werden direct afgedrukt in fotoprinters (dit zou ook met polaroid camera’s kunnen). Vervolgens werden deze foto’s in een kartonnen versie van één van de gepromote notebooks geplakt.

Na het event

De bezoekers kregen deze kartonnen notebook met de foto mee naar huis waardoor het merk en de notebook zelf nog een keer zichtbaar waren voor de doelgroep en voor de directe omgeving. Op deze manier kon MSI haar bezoeker een waardevol cadeau meegeven waar nog vaak naar gekeken zou worden.