Van productfoto tot commercial

 

Over BURKELY

BURKELY, opgericht door Horsten Lederwaren, distribueert momenteel meer dan 500.000 tassen en portemonnees per jaar over verschillende landen en is uitgeroepen tot tassenmerk van het jaar in 2016. Het bedrijf was een van de weinige leermerken waarvan de gehele productie in Nederland plaatsvond. Tegenwoordig worden de tassen onder andere met de hand gemaakt in fabrieken in India. BURKELY gebruikt stoere ledersoorten en functionele designs. Over de jaren wordt het leer steeds mooier en persoonlijker, waardoor de tassen en portemonnees karakteristieke details krijgen. Dit samen zorgt ervoor dat je de producten van BURKELY elke dag en in elke situatie kan gebruiken.

 

Het doel

Op veel webshops stonden foto’s van de BURKELY tassen met weinig uitstraling en uniformiteit. Daar wilde BURKELY verandering inbrengen en kwam daarvoor, doorverwezen door een andere klant van Blanksma & Blanksma, naar ons toe. Met de teams van BURKELY en Blanksma & Blanksma is allereerst gebrainstormd over het gevoel dat overgebracht moest worden en hoe dat vertaald kon worden naar in foto’s. Het maken van productfoto’s van de tassen en portemonnees vormde de basis. Om er echter voor te zorgen dat alles in de stijl van BURKELY was, heeft Blanksma & Blanksma daarna ook sfeerfoto’s gemaakt. Op deze manier kon de stijl en uitstraling van BURKELY er optimaal uitspringen.

Na de foto’s is Blanksma & Blanksma zijn we begonnen met het maken van een promovideo. Benieuwd? De video kan je samen met de foto’s in ons portfolio terugzien en op de door Blanksma & Blanksma gemaakte website van BURKELY.

 

De creatie

Het was erg belangrijk dat de producten van BURKELY een stoere leerlook uit zouden stralen, maar het moest ook passen bij het motto van BURKELY: ‘Every Day’. Door de goede voorbereiding wisten de teams precies hoe deze visie naar beeld vertaald moest worden. BURKELY heeft tijdens het gehele creatieve proces inzicht gehad in het beeldmateriaal. Zo ontstond er een continue synchronisatie tussen BURKELY en Blanksma & Blanksma waardoor er een optimale vertaalslag gemaakt kon worden van concept naar beeld.

Totaaloplossingen, ontzorgen en samenwerken zijn belangrijke factoren. Wij voelen ons niet alleen verantwoordelijk voor de uitvoer, we maken het samen en geven elkaar feedback.

-Jorrit Blanksma-

Burkely Zomercollectie 3

De aanpak

Voordat Blanksma & Blanksma begon met de uitwerking, zijn er uitgangspunten op papier gezet. Zo moesten de sfeerfoto’s creatief zijn, maar zonder een model. In de video was het de bedoeling dat je het gezicht van de actrice niet zou zien ziet. Daarnaast zouden we de website een moderne voorpagina geven met bewegend beeld. En dit alles natuurlijk in de stijl van BURKELY.
Bij zo’n samenwerking is het belangrijk dat beide partijen flexibel zijn en er meegebogen wordt met de wensen van een groeiende klant. Het zijn dit soort samenwerkingen waar we bij Blanksma & Blanksma blij van worden. Met behulp van het marketingteam van BURKELY konden wij optimaal en kostenefficiënt werken.

 

Het eindproduct

Uiteindelijk heeft Blanksma & Blanksma de volgende producten opgeleverd:

  • Productfoto’s
  • Website
  • Reclamevideo
  • Dealer webshop
  • Sfeerfoto’s
  • Koppelen van webshop aan intern systeem

Het zijn dit soort flexibele samenwerkingen waar we bij Blanksma & Blanksma blij van worden.

-Timo Blanksma-

 

De totaaloplossing

Samen met Horsten Lederwaren heeft Blanksma & Blanksma BURKELY naar een hoger plan getild. Maar onze samenwerking stopt niet hier. Het blijft een doorlopend proces van vernieuwing en creatieve ideeën.